ثبت ٢٠٣ بنای تاریخی کردستان در فهرست آثار ملی/ بخش خصوصی زمینه احیای بناهای تاریخی را فراهم می‌کند

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور گفت: ۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان وجود دارد دارد که ٢٠٣ مورد آن مربوط به بناهای تاریخی است.

به گزارش میراث‌آریا، مسعود ابراهیمی روز چهارشنبه ١٨ مهرماه ماه ١٤٠٣ در نشست تخصصی اقتصاد میراث‌فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: واگذاری بناهای تاریخی از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی دارای مزایایی است که جذب توریست به این اماکن اثرگذاری بیشتری دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور افزود: براساس دیدگاه گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی بهترین بناهای پذیرایی و اقامتی کشور مربوط به بناهایی است که در لیست صندوق احیا قرار دارند.

او عنوان کرد: ۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان وجود دارد که ٢٠٣ مورد آن مربوط به بناهای تاریخی است.

ابراهیمی با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در هر استانی زمینه پیشبرد اهداف و فعالیت‌ها را فراهم می‌کند، یادآور شد: ورود سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری و بناهای تاریخی در راستای پایداری و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی مؤثر است.

او مزیت بعدی بناهایی که از طریق صندوق احیای بناهای تاریخی واگذار می‌شود را نوع قراردادهای آنها دانست و بیان کرد: صندوق بعد از ۲۰ سال از تأسیس و فعالیت به یک بلوغ در باب قراردادها رسیده است و آینده‌نگری در این قراردادها کاملاً مدنظر قرار دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: نوع قراردادهایی که از طریق صندوق با سرمایه‌گذار منعقد می‌شود، برای سرمایه‌گذاران امنیت خاطر به همراه دارد.

او اظهار کرد: حمایت دیگر از سرمایه‌گذاران این است که از بخش و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند و در کنار این مهم تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه از ٢٠ اسفند سال گذشته تا به امروز هیچ استانی ماده ۲۷ واگذار نکرده است، گفت: بناهای تاریخی که موقعیت مکانی مناسبی داشته باشند، بنا به اقتصاد مقاومتی و آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۷ الحاقی هیأت دولت به صندوق مرمت و احیا بناهای تاریخی تعلق می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071801378
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha